Livet

söndag 14 juni 2009

Igår kände jag den underbara lukten av daggmask, det betyder att sommarn är här trots allt. Daggmask och ösregn, det är svenska sommaren i ett nötskal. Men jag gillart, hellre regn än endast mulet. Finns inget tråkigare väder än mulet, det är för tråkigt för att gå ut men för fint för att vara inne. När det är regn kan man iaf hålla sig inne med gott samvete. Dock håller jag mig inte inne, cyklade till Marie idag för att dra ett exempel, sen drog vi till gullängen och såg när pöjkar vann o snart ska jag nog gå ut med hunden också.

Nä men fy, vad sitter jag och svamlar om? Det är såhär det går när man har tråkigt. Jag hade ju tänkt skriva något vettigt, det hade jag. Så fort jag började skriva så glömde jag dock bort det där vettiga och nu blir det bara en massa jävla svammel. Tråkigt kan tyckas, men vad gör man inte för att fördriva lite tid?

Eftersom att jag tagit klivet ut i vuxenvärlden nu då så är det väl kanske dags att bestämma mig för vad jag ska göra med livet? Så, vad skall jag göra med livet? Funderar på att flytta till Stockholm i höst, eller jag ska nog göra det. Om jag inte får ett jobb men superbra betalt någonannanstans. Tills dess så skall jag måla livet ur mig och läsa Kalle Anka.

Påtal om Kalle Anka så fick jag den nya tidningen nu i veckan och jag var helt salig, den innehöll en Kalle Ankas pocket! Förstår ni hur glad jag blev? Så underbart! Sen insåg jag att jag hade blivit lurad. Det var ingen pocket, det var ett "hemligt fack". Fy fan till att vara glädje dödare. Jävla Kalle Anka.

Nej, nu tänker jag sluta med detta jäkla svammlande. Kanske kommer jag svamla vidare en annan dag. Den som lever får se, det är ju som sagt ganska tråkigt på dagarna.

0 kommentarer: