pulkapappa

onsdag 22 april 2009

Varför kan man inte få ett svar när man söker jobb? Är det för mycket begärt? Arbetsgivarna skulle mycket väl kunna ha ett automatmail som skickas ut till alla tusentals sökare som säger "Tack för din ansökan, vi hör av oss om det blir aktuellt med intervju". Men nej, inte så mycket som ett "hej, tack, nej" kan man få. Jag blir så less.

Dessutom blir jag så jävla less på skolan så jag tror jag dör snart. Allvarligt. Det känns just nu som att jag inte kommer ha tid till något annat än att hänga över böckerna hela tiden fram till den 20 maj. Helt ärligt så tror jag att jag skulle behöva göra det också. Har hur mycket rester som helst tror jag, eller jag vet. Prövningar hit och prövningar dit.

Pengar har jag inga heller. Har inte råd att unna mig någonting. Inte ens att åka hem en helg har jag råd med. 160 spänn är fan inte kul att betala varenda helg så jag tror jag tänker skita i det från och med nu. Tänker aldrig mer åka hem en helg. Åh vilken deal jag kan göra med mig själv: Jag tänker inte åka hem innan jag är ikapp med allt i skolan. Fy fan så bra. Den ska jag köra på tror jag!


Nej, nu är jag less på allt. Tror jag ska gräva ner mig under häcken här utanför och kliva upp när finanskrisen har vänt och jobben sprutar ut.

0 kommentarer: