Kära gud, jag vill tacka dig för...

söndag 5 april 2009

Gårdagen började tidigt, redan klockan sju vaknade jag och kunde inte somna om. Jag hade givetvis glömt att sätta upp rullgardinen, har så ljus persienn att de blir dagsljus så fort. Jag kan verkligen inte sova när det är ljust.
Hursomhelst så for jag mot Karlstad några timmar senare och vi var framme vid halv ett. Hämtade upp Marie och hennes vän i Malung också. Tillslut var det dags att dra sig till nöjesfabriken där Thåström skulle uppträda. Gissa vem som va ALLRA först in i konsertlokalen då? Förutom all personal. JOHO det va Ellen det, gött sö!

Närmre gud än
jag va igår vet jag inte om jag kommer bli igen. Han var en halvmeter ifrån mig ibland, det var mäktigt. Fy fan, man blir helt sjuk varenda gång man ser människan! Jag kan sitta och lyssna på en låt framför datorn och bli helt sjuk. Känslan man får i kroppen e så himla obeskrivlig. Den måste nog upplevas.
Han var så fruktansvärt bra igår, hans koncentration och inlevelse gick inte att missa, det var sjukt.

När han körde "en vacker död stad" så började han gå loss på inredningen. Han halkade på en kabel och flög med ryggen rakt in i trumsetet och bandet tystnade. Man väntade på vad som komma skulle. Thåström skrattar och pekar mot golvet, tar mikrofonen i handen och säger "Jag tror att det är något som har gått sönder, bara en gissning. Det är liksom en känsla jag fått" Sen höll han upp en kabel som gått av och skrattade. Sen snackade han ett tag och en karl kom ut på scen o sa att allt var fixat och Thåström säger "Fan den där snubben har lagt ut kablar som jag snubblar på hela turnen, jag e jäkligt sne på dig nu" Sen skrattar han igen. Det finns inget bättre än när den där gubben skrattar, man blir fan glad själv bara därför! Sen fortsatte låten.

Efter du ska va president så tackade han för sig för sista gången den här turnén med slängpussar! En hel hög! Åh söta thåström.. Min gud.

Såå, då ses vi väl på peace and love nästa gång då och så ses vi tredje juli! Tack för gårdagskvällen!




Ursäktar för mobilkamera kvalitén, men står man tryckt emot staketet så passar man på att fota även med en usel kamera

0 kommentarer: